torsdag 12 mars 2009

B3-9-13

Det mest avgörande ögonblicket i hela min karriär har inträffat idag. På nionde våningen, inte på den andra, tredje, femte eller något sådant tarvligt; på den nionde och näst högsta våningen i hela bygget har jag nu fått ett helt eget kontor. Detta är alltså i ett hus som finns i Stockholm, hemstad för blivande drottning Viktoria.

En prydlig nytillverkad namnskylt förkunnar till alla förbipasserande i korridoren att det numera är jag som bor här. Då tanken egentligen var att jag bara skulle vara här uppe ibland behövde jag inget fast rum, utan har hittills tagit det som råkat vara ledigt.

Jag har varit på förrådet och hämtat lite kontorsmaterial som pennor och dylikt. Det fanns svarta och gula saxar. Jag tog en svart, det verkar ju lite häftigare än en tjejig färg som gult. Kanske ska jag nu sluta upp att slösa pengar på hotell. Jag kan bo i mitt trevliga kryp-in här på nionde och istället för TV på kvällen bara njuta av utsikten.

Inga kommentarer:

Free Blog Counter