onsdag 4 mars 2009

Don Pablo's

Kvällsvarden har vi denna dag intagit på en restaurangkedja med mexikansk stil. För min del blev det en klassisk fajitas som serveras i fräsande het panna. Jag bad om att få en extra side sallad istället för riset som egentligen hör till och åt inte heller av brödet. Jag besvärade mig dock inte om att förklara för servitören om mina bakomliggande bevekelsegrunder.

Däremot har jag nu ägnat mig åt GI-projektet så länge att många i min omgivning är väl införstådda. Jag känner mig lite märkvärdig av uppmärksamheten och engagemanget från mina kollegor och reskamrater. Nästan ivrigare än jag själv letar de i menyn efter rätter som lämpar sig för min del och kommer med värdefulla råd, både gällande vad jag bör ta och vad som ska ratas.

Kanske beror hjälpsamheten till viss del på att de är förtjusta över att slippa det vanliga kohandlandet om vems tur det är att köra. Den som frivilligt avstår från öl varje kväll till förmån för de törstiga kamraterna blir automatiskt populär.

Inga kommentarer:

Free Blog Counter