söndag 8 mars 2009

Bugs

Eftersom skidåkning på senare tid utvecklats till en kampsport, begav vi oss idag ut för att inhandla en hjälm som kommer att skydda min skalle om det kommer till våldsamheter i Alperna om en vecka. Jag hittade en tjusig vit, bortsett från färgen helt lik den Alexander Bard hade i melodifestivalen. I bildmontaget (det är inte jag på riktigt; bara ritat) ser man hur jag kommer att se ut i backen med hjälmen tillsammans med pjäxor och vantar.

Efter detta och några andra inköp inne på köpcentret, som får förbli anonymt, slog vi oss ner för att fika på ett café - som i än högre grad önskar att vara anonymt. Jag tog en smaskig smörgås med sallad, chevre (getost) och fikonmarmelad. Inte perfekt GI, men acceptabelt. Efter halva mackan trillade ett stort frö (1,5 cm ungefär) ur det grova brödet ner på min tallrik. Trodde jag vid första anblicken. Då jag skulle ta upp fröet för att stoppa i munnen rullade det ihop sig. Det var en liten snäll larv som hade kommit fel i tillvaron, men han vill vara anonym.

Jag återlämnade andra halvan, avstod från erbjudandet om annat fika, utan tog pengarna för min smörgås tillbaka istället. Mycket bra deal tyckte jag. En halv macka gratis! Sämre tyckte någon annan i vårt sällskap (det hade inte krävts i det här fallet, men jag fortsätter att ge anonymitet till alla inblandade i historien). Hon gick till kassan och krävde också resten av pengarna tillbaka, eftersom aptiten störts en aning även för dem som fått larv-fria mackor. De betalade snällt.

Inga kommentarer:

Free Blog Counter