fredag 13 mars 2009

--- THE END ---

Jag har nu kommit till vägs ände med mitt GI-projekt. Jag har nått mitt mål att gå ner till 78 kg. Vid starten 2:a november 2008 var jag lite försiktig och siktade på "80-strecket", men bestämde ju sedan efter julpausen att 78 nog borde vara möjligt.
Idag ett nytt diagram som rekapitulerar hela historien från början till slut. Man ser att nedgången huvudsakligen skett i två ganska distinkta faser med en platå på 3-4 veckor emellan. Även nu precis på slutet har viktminskningen helt klart avstannat, men jag har snyggt glidit ner på en stabil nivå precis under strecket.

I förvissning om att jag nu blivit så GI-vaccinerad att jag aldrig mer kan gå upp ett enda gram, ska jag redan ikväll på bussen mot Alperna avnjuta en kall öl fylld av kolhydrater. (Hoppas nu bara att jag kommer snabbt nog hem ifrån Stockholm först...)

Med detta har också denna blogg fullgjort sitt syfte, att hålla en nyfiken omvärld informerad om hur min vikt utvecklats (jag kan möjligen ha svävat ut lite från ämnet i några inlägg). Att påbörja, genomföra och avsluta saker för att sedan gå vidare till nästa uppgift är livets takt och melodi. Med dessa slutord säger jag farväl till ev. läsare och upphör för ett tag med bloggandet. Kanske startar jag en vacker dag något nytt projekt som förtjänar att blogg-rapporteras

Slutet gott, allting gott. Tack och hej, leverpastej.

1 kommentar:

Elenor sa...

Stort grattis! För evigt farväl till "Homer Simson-mage"??

Free Blog Counter